دررسانه ها:رونمايي مجسمه تاگور در هند


یزدفردا :مجسمه «تاگور» شاعر برنده نوبل هند‌، به مناسبت صدو پنجاهمين سال تولدش در لندن توسط پرنس «چارلز» رونمايي شد._


به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ام.اس.ان، پرنس چارلز وليعهد بريتانيا با تكيه بر اين كه آثار تاگور به ويژه تاكيد او بر هارموني و حمايت از طبيعت و محيط ، امروز كاملا روشن كننده راه ماست با تقدير از اين شاعر صدو پنجاهيمن سال تولد او را در لندن گرامي داشت.


او گفت صدو پنجاه سال پس از تولد او اهميت كارهاي تاگور در اين است كه او به ما اطلاعات نمي دهد بلكه زندگي ما را با حيات هماهنگ مي‌سازد.


چارلز با اشاره به شعري از تاگور مي گويد او به ما هشدار مي‌دهد و يادآوري مي‌كند كه قدرت ما توانايي شكوفا كردن هر چيزي را دارد. او مي‌گويد كافي ست كه روح آن را لمس كني.


اين مجسمه كه 50 هزار پوند ارزش دارد و توسط شندا آمري ساخته شده، در ميدان گوردون لندن و نزديك ميدان تاويستوك كه 6 سال پيش يك بمبگذاري انتحاري انجام شد، نصب شده است.


«رابيندرانات تاگور» شاعر، فيلسوف و موسيقي‌دان اهل بنگال هند متولد 1861 ميلادي است. او به دو زبان هندي و بنگالي شعر مي‌سرود و اشعار خود را به انگليسي ترجمه مي‌کرد. سرود ملي هند و سرود ملي بنگلادش از سروده‌هاي اوست.


تاگور سال 1913 به عنوان نخستين آسيايي جايزه نوبل را از آن خود كرد. با اين حال پس از سرقت اين مدال از موزه محل نگه‌داري آن‌ در بنگال، آكادمي سوئد جايزه نوبل مدال ديگري به او اهدا كرد تا جايگزين مدال موزه تاگور شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا